Prova på Bollywood- dans?

Jag är grymt sugen på att testa Bollywood- dans! Nu när jag kört lite Afro tänker jag att jag borde testa alla möjliga dansstilar. Tidigare har jag tränat disco, streetdance, hiphop, jazz och showdans. Och bugg, när jag var liten!

SATS har Streetdance så det tänker jag testa där, "billigast" så, har ju redan gymkort där. Men vart kan jag testa Bollywoodgrejen? Annars får jag väl shaka loss hemma och lära mig danserna ur mina favorit youtube klipp. Up-date: Fick tips från Jennifer om två ställen. Här och här! Stort tack =) Men kanske finns det ännu mer?

Vidare kanske K- popdans vore något? Jag har blivit influerad av den kultur jag bott bland de senaste åtta månaderna (i Bangkok alltså)! K- pop betyder förresten Koreansk Pop, J- Pop= Japansk Pop. Girls Generation med låten "Oh" är hetast på K- pop sidan i Thailand just nu.

Nej, här kommer lite inspirationsklipp som får illustrera mitt sug efter dans just nu!

Bollywood - Klippet jag visade häromdagen. Då lyssnade ni på låten, nu ska ni fokusera på dansen! Förresten, ni har väl koll redan men Bollywood är lika med Bombay + Hollywood. Fast nu heter ju den indiska multimiljonstaden Mumbai istället.  

Från filmen Om Shanti Om. Bollywood när det är som bäst? Lite cheesy, men så ska det vara! Se klippet på Youtube?



Ett exempel till från Bollywood! Klick!

Girls Generation med låten "Oh". Kawaii helt enkelt. Titta på klippet på Youtube?



Här kommer ett exempel på afrikansk dans! Titta på Youtube?



Och så lite streetdance på det! Kolla direkt på Youtube?



Det är grymt med alla olika dansstilar som finns! Vad dansar du förnått? Har du en dansblogg? Tipsa mig =)

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Det finns bollywood på:



http://www.kairobazar.com/kurservt2010.htm



Tror även Nadja har på:



http://www.magdans.se/



Jag har gått på båda, de är bra. :)

2010-05-11 @ 08:47:17
Postat av: Annafia

Hallå där! En kompis som bor i Stockholm hade testat Bollywood men hamnade på en klass med väääldigt långsamma rörelser och sång (?), så man får nog testa ett par ställen först och se vilka som lär ut den formen som man själv vill dansa. SATS har ju Dansaerobics annars, lite dans-aktigt är det ju i alla fall om man vill köra nåt mer än Street hos dem :)

2010-05-11 @ 09:10:56
URL: http://annafias.blogg.se/
Postat av: Caroline <3

Hej Jag älskar SNSD och deras danser!! Har lärt mig "Gee-dansen" :D

Jag såg att du har jobbat på Cirkus brage! Jag jobbar där nu sedan 4 år tillbaka och jag är också Hårfagres bakdel samt Tyg artist och stav artist och snacka om att brage hallen har förändrats! allt spån är borta och pisten har förminskats jätte mycket!Det var första gången jag såg hur det såg ut förut ;) Jag bloggar om Cirkus gå gärna in och kolla ;)



Gud vad roligt det är att läsa din blogg för vad jag har sett hitintills (typ 3 min xD)så är vi rätt lika ^^

2012-06-06 @ 13:05:09
URL: http://ertans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0