"Taxibilarna ser ut som karameller"- Mamma

Visst har mamma rätt. Taxibilarna i Bangkok ser verkligen ut som små karameller. Särskilt uppifrån. Man vill liksom bara äta dem typ.

Igår fick jag ett svenskt bakslag så att säga. Påväg från en polare i sumpan reflekterade jag över hur sjukt långt det var till pendeln, och hur kallt det är ute på kvällarna! Inga billiga taxibilar i sikte. Välkommen hem liksom.

Såklart är jag en förespråkare för kommunaltrafik och cykel men nog har det varit skönt att åtminstånde på sena kvällar kunna glida in i en billig taxi som tar en hela vägen hem. Kanske är det till och med bäst så? Istället för att alla har varsin bil kunde man åka billig taxi nån gång i veckan? Bäst vore såklart utbyggd kommunaltrafik. Grejen med Stockholm är att man inte kan åka "tvärs över". In till stan går prima men så fort man vill åka mellan förorter skiter det sig.

Praktexemplet är mellan Bålstalinjens stationer till Väsbylinjen. Testa att åka från Kallhäll (en bit utanför) till en bit utanför Sollentuna. Gärna en helg också. Det kommer ta dig hundra år. Typ.

Nej, jag har inte vant mig vid livet in da hoods ännu.


Foto: Wilda Nilsson

På bilden, korsningen vid Asok i centrala Bangkok!

Kommentarer
Postat av: Sonay

Välkommen hem! Och om det är till någon tröst så har det varit en väääldigt lång och plågsam vinter så du kommer i rätt tid!

2010-05-03 @ 16:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0