Längtar hem... till Bangkok!

Jag vill tillbaka nu. På en gång. Distansplugget passade verkligen mig perfekt med friheten att bestämma egna pluggtider, inga föreläsningar och en intressant kurs. Jag vill inte passa någon föreläsares tider utan pluggar bättre på egen hand har jag märkt. Med en sunkig "snabbkaffe- latteförsök" modell hemgjord i handen längtar jag lite extra till favorithaket Ubuntu i Silom.



Jag vill ta en morgonpromenad genom Lumphini Park påväg mot Silom. Plugga där för att sedan dra ut på något kul på stan. Kanske äta en hel grillad fisk sittandes på små metall/ plast stolar på trottoarkanten. Eller klubba med skönt folk på Slim/ Fix på RCA. Eller chilla med en drink på ett tak mer än 60 våningar upp. Åka moppetaxi och flodbåt. Eller främst: att käka grymmaste lunchen marknaden för 10 kr.

Istället är det SU utan planeringsförmåga, kaffe för 20 kr och lunch för 60 kr som gäller.

Bangkok vinner över Stockholm anyday.

Kommentarer
Postat av: S

Bangkok mot Stockholm är inte ens i samma liga. Går inte en dag utan att jag längtar tillbaka.

2010-11-08 @ 11:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0