Orionteatern och Kanadas ambassad

Onekligen mycket intressant som händer denna vecka! Min nya delkurs Politik och Samhälle i dagens Centralasien är spännande och dessutom får jag jobba en hel del i butiken.

De riktiga höjdpunkterna är dagens föreställning på Orionteatern som jag blev inbjuden till av Stina Oscarsson: "Från Utanförskap till Entreprenörsskap på 80 min" med en paneldiskussion efteråt där bland andra Lars Ohly och Anna Odell medverkar.

Onsdagen går under afghansk flagg: Svenska Afghanistankommittén och Kandas ambassad samarbetar och visar en film om pressfrihet i Afghanistan: Afghan Cronicles. Därefter följer en expertutfrågning kallad "Det verkliga Afghanistan" och samtalet kommer att kretsa kring hur lokalsamhällen byggs upp under pågående konflikt.

Update: Det blir även pressfrukost hos Afghanistankommittén på torsdag!

Vernissage på Etnografiska Museét för utställningen Kolam är inte helt fel att avsluta veckan med =)

... ja, och så massa annat däremellan! Men ingen tenta hur som helst för den lämnade jag in igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0