Frankrike vs Thailand

En megastand i Asien. En i Europa. Och med förorterna har båda fler invånare vardera vi har i hela Sverige. Jag har redan talat om min kärlek till städer. Så nu drömmer jag mig bort med lite bilder jag tagit där.

Bara en snabb mental paus från hemtentan. Sedan blir det Afghanistans historia och uigurisk nationalism i Xinjiang.

I vilket land vill du bo?


Foto: Wilda Nilsson Chiang Mai, Thailand.


Foto: Wilda Nilsson Bangkok i mitt hjärta

Foto: Wilda Nilsson Bangkok- flodbåt. Något för SL att satsa på i Stockholm?


Foto: Wilda Nilsson Monmartre i Paris.


Foto: Wilda Nilsson Triumfbågen i Paris. (Hehe, som vanligt bara jag som ALLTID kan relatera ALLT till Eurotrip. I detta fall den kassa översättningen i subtitles från "Let's go to the Louvré" till "Vi går till triumfbågen". Japp. Jätteroligt!)

Kommentarer
Postat av: mimmi

det var en himla bra blogg det här! fått många svar på mina funderingar.



hoppas inte att du har något emot att jag ställer en fråga, du verkar kunna din sak. :)



vad tror du om att klara sig på endast studiebidraget i thailand? (lite extra i säkerhetskassan men!) tänkte förmodligen hitta ett långtidsboende med några andra. alla är emot mig, tycker att man behöver minst 8000. jag klarar mig på mycket mindre än så hemma i sverige? får det inte att gå ihop. ursäkta men, vill gärna höra ett svar från någon som vet. :) /mimmi

2010-11-07 @ 22:10:59
URL: http://mimmili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0