Indien: Jag vill dit nu!

Jag har en särskild... hmmm... förkärlek. Det finns något som har en helt absurd dragningskraft på mig. Och det är guideböcker. Lonely Planets böcker som kanske i viss utsträckning stakar ut redan promenerade stigar men som ändå är extremt lättanvända och som ger vettig info plus kartor.

Kunde inte hålla mig från att beställa den nya Indien- guiden. Jag har seriöst suktat efter den sen den kom ut medan jag bodde i Bangkok!

Indien- längtan blev inte direkt mindre. Jag vill dit nu! Är sugen på östkusten, Pondicherry upp till kulturella Kolkata. Visste ni att de pratar franska i Pondicherry? Tur att dagarna fylls av Indologi- plugg (bland annat). Dagens curryinjektion blir hinduismens vediska grunder. Fascinerande värre! Men distansstudier skulle inte sitta helt fel...


Jag i Goa på min första Indien- resa.

Kommentarer
Postat av: Sophie

Bra och intressant blogg!!

Jag älskar också Lonley Planets böcker trots

att alla andra säger att de är värdelösa etc.

Det är ju halva nöjet innan resan..;)



Indien verkar helt underbart!



2010-10-26 @ 22:03:42
URL: http://liveharddieyoung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0