River of Rights: Fokus Asiens Nepalprojekt

Efter vårt inspirationsmöte igår har jag nu fått ihop min projektgrupp kring River of Rights. Projektet som jag planerat i samarbete med nepalesiska Himalayan River Girls. Förhoppningsvis kommer vi finna fler intressanta samarbetspartners. Bland annat har jag ett möte med nepalexperten och forskaren Katak Malla nästa vecka.

Jag känner mig otroligt inspirerad att leda det här projektet och det är sporrande att så många andra vill vara med och jobba. Vi letar just nu efter ett lämpligt "forum"/portal för vår Nepalblogg som främst kommer att handla om projektet men också om Nepal och dess grannländer. Att använda social media för att disseminera projekt är viktigt och roligt: och precis detta fick jag ju utbildning inom på kursen i Holland!

Projektet kommer uppmärksammas av bland andra Utrikespolitiska Föreningen och förhoppningsvis hittar vi en samarbetspartner i Svenska FN- förbundet. Vidare har vi även goda kontakter med FUIS- Föreningen för Utveckling och Internationellt Samarbete vid Södertörns Högskola!

LÄS MER OM VÅRT PROJEKT HÄR!

"Women dont need sympathy they need education and opportunity" Lycky K. Chhetri


Foto: Wilda Nilsson Böneflaggor jag såg under min vandring i Himalaya, Nepal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0