Hindi och Centralasienstudier: hösten 2010

Sommaren försvann ju nästan för snabbt. Men oj vad bra den var! Till höjdpunkterna hör såklart alla festivaler och roadtripen i Baltikum. Hösten då? Den har jag så gott som kraschlandat i. På ett bra sätt förvisso. Jag är tillbaka på Stockholms Universitet (sket i Göteborg uppenbarligen) och läser Centralasienkunskap och hindi.

Jag är så glad att jag äntligen följt drömmen om att börja läsa hindi. Men det är svårt och ganska mycket att göra då jag läser dubbelt. Förutom det driver jag projekt med min förening Fokus Asien, just nu fotoutställningen Fria Burma, som för övrigt visas för första gången nu i helgen. Läs mer om det här!

En komisk sak är att jag på min kurs hittat en tjej som läst min blogg. Precis därför jag började skriva, för att hitta andra som är intresserade av samma saker! Grymt inspirerande och cool tjej hur som helst.

Annars? Jag hoppas på en tur till Sydkorea i november och har dragit igång ett projekt tillsammans med nepalesiska Himalayan River Girls och Inka Trollsås. Planeringen inför flytten till Paris är på G den med.

Jävlar vad pepp jag är på en riktig killer- höst! NU KÖR VI!

Har din höst också börjat bra? Vad håller du på med för något?

Min peppbild för hindiplugget! Jag tog bilden i Varanasi, Indien, sist jag var där och jag älskar den verkligen. Fångar verkligen Indien särskilt med snubben som kikar upp bakom korna^^


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Oh, så spännande det låter!



Jag lämnar Paris i december och kommer således inte att vara här i vår. Men kommer kanske på ett besök eller två :)



Lycka till!

2010-09-07 @ 15:18:49
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Freedomtravel

Skön bild och snacka om att du har fullt upp! Vi jobbar och jobbar... men planerar lite resor, kanske till Smögen, Rumänien, Sälen, Vietnam... vi får se ;)

2010-09-07 @ 21:45:52
URL: http://www.freedomtravel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0