Stockholms Universitet

Stockholms Universitet. Jag är tillbaka igen trots att jag planerat att inte återvända. Fast, att läsa i Kräftriket är bra mycker mer motiverande än uppe i Frescati. ABCDE- husen är fruktansvärt fula och tråkiga. Inte inspirerande alls. Enda plusset är väl 10 kronors kaffet på Pressbyrån och tillgång till biblioteket. Tegelbyggnaderna nere vid vattnet i Kräftriket är däremot bra mycket trevligare! Många klaga på promenaden ned från tunnelbanan men jag tycker det bara är härligt att gå lite.

Undervisningen då? För få lärarledda timmar i min uppfattning och så är det väl tyvärr överlag inom den högre utbildningen i Sverige. Kunde man då inte trycka ihop utbildningarna över kortare tid? Varför sträcka ut en kurs i 3 år när man lätt klarar den på 2 eller 2,5?

Nåja. Jag försöker hålla Stockholmspeppen uppe så gott det går! Idag ska jag dessutom på hindi- föreläsning. Kan ju meddela att devanagari skriften inte är direkt lätt...

Kolla in höstsverige liksom:



Bilden är från förra året. Familjen tog den medan jag satt glad och förnöjd i Bangkok. Om 5 dagar är det exakt ett år sedan jag flyttade... Får peppa nu med att jag förhoppningsvis åker till Armenien om två veckor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0