Resfeber innan jag ens åkt...

Ni är fortfarande en del som hittar till den här bloggen men det är på www.wildanilsson.se jag uppdaterar, har lyft hit mitt senaste inlägg som provsmak men häng med över hit istället vettja.

Jag håller på att söka resor för fullt, närmre bestämt flygresor till Nepal. Resmålet är Kathmandu och att åka dit har jag haft planerat sedan i somras. Tänkte att jag kunde hålla mig nöjd här hemma lite längre än så här men icke. Ressuget sätter igång efter alltför många (eller egentligen bara några) mörka månader i Sverige.


Bild från en ångestframkallande flygresa mellan Pokhara och Kathmandu i ett minilitet plan. Imponerande att se Mount Everest genom fönstret dock

Gah. Har resfeber redan nu. Funderar på att boka hotell i förväg. Åtminstone för de första nätterna. Är så trist att vandra runt ensam och leta boende och Fredrik ska inte åka med tyvärr. Tycker det är sjukt kul att man får en packlista på flygplatsen i Kathmandu. Nu vet jag ju i förväg att jag bara får ta med mig en fontänpenna till skillnad mot sist då jag fick mina 35 fontänpennor beslagtagna i tullen.

Skylten är alltså en officiell uppmaning som fanns på flygplatsen för några år sedan. Ska kolla om den står kvar och rapportera sen…

Ibland får jag frågor om hur jag har råd att resa och mitt bästa tips (förutom att couchsurfa hos vänner) är att plugga på distans utomlands. Då får du studiemedel men lägre levnadskostnader än hemma. Förutsatt att Norge inte är resmålet du väljer då… Inblicken i en ny kultur, möjlighet att plugga språk (som jag gjorde i Indien) och skaffa vänner som är roligare än dem i studentkåren är andra bra anledningar. Hehe.

 

Och så en bild på mig från Nepal. Var uppe i Himalaya och vandrade. Rekommenderas!

(Detta inlägg är delvis sponsrat)


Kommentarer
Postat av: linnhahne.blogg.se

Kika gärna in & delta i min tävling där du har chans att vinna valfritt smycke från glitterboxen.se (suuuuper enkla regler)!! :-D
-> http://linnhahne.blogg.se/2012/november/tavling-vinn-valfritt-smycke-2.html#comment

2012-11-15 @ 02:06:57
URL: http://linnhahne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0