Livets lotteri- Jag föds igen i Filippinerna, var föds du?

Att vara född i Sverige. 0,08 % chans. Vi har vunnit högsta vinsten i livets lotteri.

Rädda Barnens reklamkampanj ger dig chansen att "födas på nytt". Du får alltså se om du mot alla odds hamnar i Sverige igen. Jag tycker reklamen är viktigt eftersom den belyser vilken tur vi har haft, att vi borde känna oss nöjda men samtidigt att vi har ett ansvar att hjälpa andra barn som inte haft sådan "tur".




MEN. EFTERSOM JAG ÄR FÖDD I SVERIGE BLEV DETTA ETT AV MINA MINNEN FRÅN FILIPPINERNA:



Rädda Barnen gör otroligt mycket för att hjälpa barn världen över. Så vad väntar du på?

Ta en lott och berätta sen vart du skulle födas igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0