Vad ska man välja?

Om man har tänkt sig att rädda världen inser man snart att det är en ganska övermäktig uppgift. Det finns så otroligt många punkter där massiva insatser krävs. Det är galet svårt att veta var och hur man ska engagera sig.

Mot hunger?

Mot fattigdom?

Mot trafficking?

Mot frihandel som innebär exploatering?

Mot AIDS/HIV?

Mot malaria?

För fadderbarn?

För FN?

För Rädda Barnen?

För organistationer som arbetar inom Sverige?

För frigörandet från militär diktatur/ militära regimer?

Man kan inte göra allt uppenbarligen.

Jag skulle gärna vilja att om du som läser känner till någon blogg som frekvent skriver om något av dessa ämnen, eller andra för den delen! Tipsa mig genast! Jag vill skapa en länklista till en början och i längden ett nätverk av bloggare som strävar för att uppmärksamma världens orättvisor och problem. Som sagt, tillsammans kan vi rädda världen. Vem är med mig?


Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej Wilda,

Jag tror att vi har samma intresse/drivkrafter och brinner för samma saker. Av vad jag kunnat läsa här på din blogg så lever vi ett liknande liv. Jag bor på filippinerna där jag pluggar ekonomi och engelska på distans. Jag har rest väldigt mycket och sett mycket fattigdom men här i filippinerna är det verkligen obeskrivligt påtagligt.



Hör av dig till mig om du vill prata mer.

//Angelica

2009-12-10 @ 14:08:28
URL: http://angelicalodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0