Ta en paus och hitta motivationen

Direkt efter gymnasiet kände jag noll sug att börja läsa igen, trots att jag var en fullfjädrad pluggis med grymma betyg. För det första visste jag inte vad jag ville läsa och för det andra var jag mer sugen på att jobba och resa.

Detta är mitt första tips: Läs inte vidare på universitetet förrän du har fått tillbaka suget! Efter gymnasiet fick jag jobb direkt och testade sedan runt bland djurvårdarjobb och jobb i djuraffär innan jag blev motiverad igen. En termin engelska på Stockholms Universitet fick det bli. Sedan åkte jag ut och reste... två gånger.

Sedan kom längtan tillbaka återigen och jag hittade ett ämnesområde som intresserade mig. Fast, jag kan inte sluta resa för det. Därför läser jag nu på distans från Högskolan Gotland, bor i Asien och kommer göra det i vår också!

Läs gärna min kortisguide om distansstudier jag skrev i ett tidigare inlägg här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0