"The one you use in the morning, yes?"

Idag är sista dagen för oss båda i Bangkok (för denna gång...). Chris åker till flygplatsen ikväll medan jag åker imorn kväll. Shit vad vi har hunnit med mycket sista veckan, det är galet. Söndagen blev minst sagt festlig med Long Table, Funky Villa och sen Khao San när Villa stängde. Märkligt nog så var Demo helt tomt, jag menar HELT tomt.

Så vi satte oss i en soffgrupp utanför Funky Villa och körde Red Label, cola och soda. Things thai helt enkelt. Hade sällskap av tre svenska boys som vi tvingat på långbyxor, hela skor och snygg tröja. Was nice. Igår mådde jag skit.

Anyways. Nu sitter vi på Khao San igen. Suck. Men vi ska skriva ut bilder och jag har min favoritgubbe här som kirrar biffen billigt. Som en sidopoäng grisade vi i oss en papaya sallad innan vi kom hit. Köpt på Luang Suan för 30 b utanför gamla The Tunnel. Den var den bästa ever.

Nu ska vi fortsätta kona runt och fixa det sista. Packa osv osv. Vi måste skicka en låda till... har lyckats väga våra grejer i lägenheten tack vare att Chris ritade en fin bild på en våg, ett plan och en väska och visade för portvaktstanten. Efter diverse viftningar med armar, ben och allt därimellan, ett par telefonsamtal, många leenden och en strid ström thai (från tanten) så materialiserade sig en personvåg i vår lägenhet.

"The one you use in the morning, yes?" sa hyresvärden i telefon. Jag undrar, väger sig alla thais varje morgon? Är det ett av smaltricken?

Foto: Chris

På bilden: jag i Bagan, Burma! Som en anekdot kan jag berätta att t-shirten jag har på bilden inte är i min ägo längre. Den bytte jag mot en sandpainting i Burma, killen som sålde sådana såg min tröja och ville byta till sig den. Sagt och gjort, bytt är bytt och kommer aldrig igen men tavlan hänger jag strax upp på väggen hemma! Win win!


Kommentarer
Postat av: Ferferi

Får vi se sandtavlan mån tro? Och ska du hem till Sverige nu över sommaren alltså? Eller vad är närmaste planerna?

2010-04-28 @ 00:38:41
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0