Äta grismat för att överleva i fängelse i Tibet

Jag har bytt uppsatsämne på grund av bristande underlag gällande medias roll i Afghanistan. Denna uppsats är trots allt bara en del av en 7,5 hp kurs. Istället skriver jag om kvinnors situation i Tibet och äcklas något så fruktansvärt av siutationen i tibetanska fängelser.

Förhållandet i Tibets fängelser är under all kritik gällande hygien, isolering och mat. I flera fall har fängslade kvinnor tvingats erbjuda sexuella tjänster till fängelsepersonal för att kunna få arbeta med utfodring av fängelsets grisar. Detta arbete har räddat liver på kvinnors som annars skulle dött av svält eftersom de kunnat äta av grisarnas mat och även gett denna till andra fångar. Källa: http://www.tibetjustice.org/reports/women/violence.html

Syftet med min uppsats är att analysera kvinnors situation i Tibet för att undersöka huruvida kvinnors utsätts för systematisk marginalisering inom något område. Eventuell marginalisering och diskriminering kommer att problematiseras utifrån att kvinnor sannolikt marginaliseras på tudelad grund: kön och etnicitet.

Jag hoppas att jag kommer kunna publicera artiklar om detta ämne i vår. Alltför stor okunnighet råder om situationen i Tibet!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Megafin sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-12 @ 13:50:19
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0