SVEA: ny projektanställning för mig!

Lyser upp vintermörkret med en jobbresa till Göteborg. Jag har nämligen fått en projektanställning på SVEA- Sveriges Elevråd där jag ska utveckla projektet Skoldemokrati_2.0 tillsammans med ordförande Tobias Jobring och våra samarbetspartners. Det är fantastiskt kul och spännande! Arbetet på SVEA:s kansli i måndags peppade igång mig rejält och imorgon tar jag tåget till Göteborg för att vara med och leda en referensgrupp under SVEA:s nationella träff Use Your Voice!

Som väl är kommer jag kunna arbeta med sammanställningen av vår rapport och analys av resultaten på distans från Paris i vår även om jag kommer dyka upp någon gång i februari för att anordna ytterligare en referensgruppsträff.

I övrigt skriver jag uppsats om media i Afghanistan vilket visat sig vara mycket komplicerat. "Tyvärr" är uppsatsen bara till för 7,5 hp kursen "Samhälle och politik i dagens Centralasien" så mycket intressant och viktigt måste jag sålla bort. Dock ska jag intervjua en SvD medarbetare snart!

Uppenbarligen har jag inte haft tid att blogga så mycket (ett signum för hela hösten uppenbarligen) men, livet i Sverige skriver många andra redan om. Kanske blir det mer intressant för er att hänga med till Paris? Den 7 januari bär det av. Jag älskar att köpa enkelbiljetter.

Utsikt från mitt fönster för några dagar sedan:



Utsikten idag:



Fler som längtar bort? Förresten är jag hemskt sugen på tips om utlandsbloggare, några nya bra som kommit till?

Kommentarer
Postat av: Linnea

Följer din blogg, älskar att läsa bloggar om andra länder och kulturer. Just nu befinner jag mig i Beijing och skriver exjobb, kolla in min blogg vet ja!

2010-12-04 @ 03:03:58
URL: http://nileeas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0