Förbannad via jogging till lattélugn

Vaknade riktigt glad imorse men humöret kraschade när jag läst morgonens mailskörd. Irriterande nog hade CFD RADERAT alla hundbilder jag skickade igår. Jag dör. Jag la massor av timmar på att redigera dem och maila iväg dem en efter en. Suck! Ibland går folk mig verkligen på nerverna. Hon påstod att det var mitt fel att viktiga mail inte kunde skickas när bilderna låg på mailen. Vad göra? Jo, ladda ner en bild i taget och sen tömma inkorgen. Shit alltså.

Istället raderade hon ALLT. Och kräver att jag ska printa ut dem på en skiva och posta till henne. Varför inte bara vara lite tacksam och formulera ett trevligt mail. Hon kunde frågat om vi kunde mötas upp i Chiang Mai med en USB- sticka. Kul med en mailutskällning direkt på morgonen när man bara försöker hjälpa. Ni som fotar, att redigera 60 bilder, det tar tid. Inte kul att folk bara raderar det då...

Skit samma. Jag kände mig arg som fan och minst sagt "uppeldad". I vissa situationer förvandlas jag till en arg demonstrant ungefär. Jag skrev hur som helst tillbaka i en ganska arg ton. Eller, jag gjorde samma formuleringar hon gjort. Sen öste jag ur min ilska i ett mail till pappa (hum, sorry för det... oproffsigt? Ja. Skönt? Oh ja!)

Sen drog jag ut och sprang en halvtimme mimandes till arga låtar. Alla thailändare kollade skumt på mig, dels för "showen" och dels för att jag blir högröd i ansiktet och låter som om jag är påväg att få en hjärtattack. Inte konstigt att Ta Peau frågade om jag behövde åka till sjukhuset efter första joggingturen, haha.

Vi har ätit hos pruttgubben. Det är ett kodnamn på en restaurangägare som är så up- taight och stel att jag tror han går runt med ett kvastskaft i baken. Nu sitter vi på Black Canyon Coffé vid Tha Pea Gate. En latte med kanelstång tar ned mig sista biten på jorden igen. Me like!

Förresten har jag börjat koda ihop en portfolio- blogg. CV, textprov och annat ska upp! Har bland annat ett mailformulär på sidan och ska försöka göra den riktigt proffsig. Sen kan jag trycka upp visitkort billigt i Bangkok. I will keep you posted!


Foto: Wilda Nilsson

Nej, fy fan för otacksamma människor säger jag bara!

Kommentarer
Postat av: Adara - teckningar, foton, drömmar

kan tänka mig det!

ååh vilken fin bild! ^^

haha måste bara säga att du är himla duktig på att skriva också. :P

2010-02-13 @ 15:17:55
URL: http://adara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0