Pai

Igår satt vi som sagt på Black Canyon innan vi strosade tillbaka till vårt rum på Breeze of Pai. Vi köpte lite fika och ljus på 7eleven och hade en liten myskväll. Idag har vi bytt guesthouse till ett väldigt lustigt ett. Har inte fattat vad det heter men vi bor på "loftet" skulle man kunna säga. Ska visa pics nån gång...

Jag har promenerat runt i stan utan att hitta något bättre pluggställe än Black Canyon så jag sitter här igen. Hehe. Har skrivit klart veckans uppsats tror jag. Så är det, bara jag fokuserar gå det undan. Har tills torsdag kväll egentligen. Men det är nice- nu har jag gjort två headers och håller på att efterforska möjligheterna att plugga utomlands! Va? Tänker ni- det gör du ju redan?

Ja, men jag vill läsa på ett "riktigt" universitet i Frankrike eller England. Imorn ska jag försöka sätta mig in i företagsekonomi. Ser inte fram emot det. Hmm. Okej då- ska jobba på att ändra attityden till siffror.

Bör jogga ikväll också... har inte varit ute sen lördag morgon. Gah.

Foto: Wilda - bilden tog jag inne på Almost Famous!


Kommentarer
Postat av: Christine

Hej! Vad kul att du gillar den, gör mig glad :-)



Utbildningen? Du menar franskkursen? Jag går ingen utbildning här, jobbar bara.

Jag läste franska i högstadiet, men som de flesta så glömde jag i princip allt lagom till första dagen på gymnasiet ;-) Gick Franska 2 på komvux våren 2005, så det var min grund när jag flyttade till Paris. Kunde lite grunder men inte prata och förstod nästan ingenting den första månaden. Sen släppte det. Lärde mig från maj-okt genom att snacka, sen gick jag 3 månader en franskkurs på ca 5 tim/v till innan jul. Nu läserr jag inte, var för dyrt för det lilla man faktiskt lärde sig av lektionerna. Så nu vet du :-)

Du verkar de hade spännande! Hur funkar det att läsa på distans så långt bort? Och hur länge har du varit i Thailand?

2010-02-16 @ 09:48:51
URL: http://christineiparis.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jaaaa kom till England! :D Om du har några frågor om att plugga i England är du välkommen att fråga mig :)

2010-02-16 @ 22:10:45
URL: http://arekusresor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0