Godmorgon!

Söndagsmorgon, mysigt värre! Vi sitter nere i trädgården och äter frukost idag. Té, müsli... the works. Idag blir det sista rycket på hemtentan, sedan ska jag bara skriva en "återkoppling" till en annan persons uppsats- sen är Samhällsgeografi A klar! Och B kursen börjar...

Första kursen på B verkar grym, vi ska läsa om storstäder och en kursbok heter Paris, Capital of Modernity. Det ser ut som om jag borde flytta till en europeisk storstad här näst. Faktum är att jag tänker göra det någon gång. Jag har en lista med platser jag vill bo på:

1. Paris - Det säger sig självt nästan och dessutom måste jag lära mig franska flytande för att kunna jobba inom SIDa eller FN. 

2. London- I love that city. Så grym stad. Jag vill ha en lägenhet nära Camden och jobba mer på engelskan. Creds till mig dock som lyckats fila bort den svenska accenten så att de flesta inte kan gissa alls att jag är skandinav. 

3. Indien- Jag vill lära mig hindi om jag får tid och dessutom göra undersökning/ arbeta med projekt där. 

4. Berlin- För den kreativa inspirationen, den unga befolkningen och grymma gatukonsten. 

5. Stockholm- haha, en egen lägenhet i stan vore trevligt, men är det inte lite lamt efter att ha haft sin första lägenhet i Bangkok?

Planerna är således många och det bästa är att jag vet att jag kan genomföra precis dem jag vill. Det är bara att bestämma sig och sen gör man! 

Vad ska ni göra denna härliga söndag? Nån som ska ut och plåta? Säg till, jag vill se hur Sverige ser ut idag =) 



Här bodde vi i Bundi, i ett gammalt elefantstall. Framtida boende kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0