Ana Gina goes Khadidje med asylproblem och fet (äkta) parabol

Det här är sjukt kul! Och inkluderar arabtofflor, parabol, vattenpipor och slöjor.

Om det är något jag tror på för att lösa problem i samhället så är det humor och Ana Ginas är störtskön. Ni kan knappast missat henne?

Visst måste man kunna skämta om det mesta? Det bästa med Ana Gina är att hon driver friskt med sin utländska bakgrund och stereotypa roller som folk tror är givna för invandrare. Samtidigt pratar hon på riktigt om islam och botar lite av den här urfåniga muslimrädslan som tex Sverigedemokraterna sprider.

Jag tror det är nyttigt, särskilt bland alla yngre i bloggvärlden, att få lite mer perspektiv på verkligheten än vad man får av innerstads-bloggbrudars salladsluncher.


Kommentarer
Postat av: Annafia

Hahaha, så himla bra! Håller med dig, jag tror det är nyttigt. Hade inte hört om henne innan, men det känns ju som man kommer få se mer av henne! :)

2010-05-18 @ 11:40:26
URL: http://annafias.blogg.se/
Postat av: Ferferi

Jag har sett henne innan och tycker verkligen inte hon är rolig alls. Kanske för att jag känner en del muslimer och därmed många som redan driver på det sättet. Sedan vet jag inte om det 'hjälper' hennes metod då jag haft 'vänner' som sett hennes klipp och sen kommit och frågat mig urdumma frågor. Som att jag, med mitt mörka hår och ursprung, på något sätt representerar alla muslimer. Jag som inte ens är muslim. Men kanske är det ett steg på vägen. Men från mitt perpektiv ser det mest billigt ut just nu. Tyvärr.

2010-05-18 @ 15:17:56
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/
Postat av: Camilla Camelot

Tycker hon är grymt rolig! Behövs en mer avslappnad syn på religion och kulturskillnader :D

Och om detta leder till att människor börjar fråga saker om en religion dom inte kan så mycket om, är ju hur bra som helst, hur dumma frågorna än är. Istället för att de går runt och inte vet eller vågar fråga/prata om det, det är ju så fördomar och snack uppkommer, kanske också därför det är "dumma" frågor.

2010-05-18 @ 18:23:54
URL: http://camillahjelm.blogspot.com
Postat av: Ferferi

Fast dumma frågor som: Har din mamma slöja? Det är som att jag ska fråga tillbaka om deras mödrar bär kors. Eller: Är det din pappa och dina bröder som bestämmer i din familj? - Ja med tanke på att jag flyttade till Paris själv och är ogift men har pojkvän sedan fem år tillbaka (mina vänner som känner mig vet liksom det här) så nej, svaret är att jag själv bestämmer. Så klart. Helt självklara grejer för min person. Så jag avstår gärna att vara måltavla för de här frågorna. Just speciellt för att ALLA mina vänner vet att jag inte är religiös. Därmed är jag inte rätt person att fråga. Det är som att fråga en kristen om judendom. Hur ska den kristne veta allt (om den faktiskt inte utforskat). Varför blir jag, pga mitt utseende automatiskt satt i en mall. Jag vet faktiskt inte. Även om jag är blatte. Tyvärr. Fråga den som vet. Så nej Camilla, du har fel i mitt fall men rätt överlag och sett objektivt kanske.

2010-05-18 @ 22:48:38
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/
Postat av: Ferferi

SV: Jag förstår hur du menar Wilda, tycker du har en poäng du med. Ville bara förklara mitt sett att se på det som tröttnat lite på att tvingas vara en förebild jag inte alls bett om att få vara, just pga mitt utseende. Jag skrev ett svar till Camilla under ditt inlägg om det. Självklart kan man tycka att det ' inte finns dumma frågor'. Jag om någon brukar tycka och säga just det. Men när man inte tänker steget längre i vissa fall så blir jag mest trött. Och tyvärr tror jag inte heller att alla betraktare ser på hennes shower med en nypa salt. Utan tror att de kan driva vidare med det. Har sett det hända faktiskt redan... Men mer känga åt SD, det håller jag med om!

2010-05-18 @ 22:57:01
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/
Postat av: Crazy Horse

Ha ha ha så jävla kul alltså fortsätt i den stilemn du är ju en kanonkomiker.

Ha en fin dag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0