Turist i Sverige/ Swedish visa

Let's do this in english:
I've always wondered how the swedish visa system works. Personally I don't need it obviously but having travelled through Asia and haggling my way forward at different immigration offices I began to wonder how we do it in Sweden. I've found out that 3 months visa is the shit for tourists. EU/EEA don't need to apply unless they want to work fo a longer time.

You gonna visit? Get the proper info in english here!

Welcome to Sweden! =)

Swedish:
Något som jag undrat över är hur det funkar med visum i Sverige. Inte för att jag behöver det uppenbarligen men efter allt tjafs om visum, arbetstillstånd och så vidare i Asien börjar man ju undra hur det funkar på hemmaplan. Nu har jag äntligen kollat upp det. 3 månaders visum verkar vara grejen. EU/ EEA behöver inte det såklart men efter 3 månader behövs det.

Har du polare från utlandet som kommer på besök? Säg åt dem att
klicka in här för info på engelska!


Photo: Wilda Nilsson

Kommentarer
Postat av: Ferferi

Konstigt eg. att man (jag) inte har tänkt på det där innan. Det känns ju som en självklarhet att man (jag) eg. borde veta hur det fungerar med visum i mitt eget land! Precis som du säger.

2010-05-19 @ 16:04:08
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0