Inspiration. Musik. Konst. Ukraina.

Lyssnar på detta, sjunger med och letar lägenhet i Paris. Lyssnar på detta, diggar och funderar på en tavla jag ska måla. Lyssnar på igenting och inser att jag borde plugga. Skitsamma. Allmänt uppåt här. Fin konst finns här.

Ted and Francis är coola. I Wish I Was a Polar Bear.


Jag är en tjuv.

Jag undrar ofta varför Sverige är så lamt på kreativitetsfronten. Kontemporär konst i Ukraina är mycket häftigare. I Sverige fotar folk sin frukost. Och bloggar om den.


Ukrainskt online konstmagasin med fotograf som rippat snel hest.

Konst i verkligheten som verkligen är konst. Också coolt. Fast film.

Ukraniska Kristina Borhes och hennes fotografkompisar som tex Rin Ohara gör konstant grymma grejer. Hade tur som sprang på henne eftersom jag träffade hennes kille på en kurs i Amsterdam. Han blev kär i Alice in Videoland som jag spelade för honom. Dom två!

We Have Band



Vi var på rysk technofest i fredags förresten.
Framåt kamrater i högsta anda, mindre vodka än väntat men redigt med vin istället.

Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Tuffa förhållanden, fattigdom och politiska problem föder kreativitet. Vi har det lite för bra här i Sverige, så man kan i lugn och ro fokusera på frukosten och fredagsfilmen.



Alla länder har uppgång och fall. Jag tror att detta kommer att leda till nergång i vår del av världen. I andra delar av världen är man mer kreativ och beredd att kämpa mer, inte bara vad gäller konst utan också när det gäller exempelvis företagande och forskning. De kommer att gå om oss.

2010-11-21 @ 12:49:08
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Ferferi i Paris/Göteborg

Hehe jag vet inte om jag skulle kalla frukostbildblogging för konst va? Tycker vi har mycket fin konst i Sverige också. Har en del vänner som gör hur coola och kreativa saker som helst. Bara en titt på Röhsska Muséets temporära utställningar och vernissage här i Göteborg ger en liten inblick i den helt otroliga fantasifullhet som många svenska besitter. Så nej, jag håller nog inte alls med dig i detta fall.

2010-11-25 @ 00:38:55
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/
Postat av: Ida

Haft en fin dag? :)

2010-11-25 @ 00:51:54
URL: http://ipeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0