Är du pig(g) idag eller?

Jag är väl hyfsat pig(g) och dessutom glad över att precis ha skickat in min artikel till Utrikespolitiska Föreningens tidning! Denna gång skriver jag om fattigdom bland kvinnor i Nepal och vad Inka Trollsås gör för att förbättra deras situation.

Annars är det kanske "lite mycket just nu". Hehe. Tar på krafterna att läsa tredubbelt på universitetet utöver jobb och Fokus Asien. Mest för att jag nu har haft konstant tentaperiod sedan två veckor tillbaka och har en månads pina kvar. Det vill säga innan nästa tentaperiod drar igång, haha.

Indiens historia är hur som helst extremt intressant, Veda texterna är jag verkligen sugen på att läsa men det hinner jag inte nu. Centralasienkunskapen handlar bland annat om Sovjetunionens uppgång och fall- väldigt fascinerande! För att inte tala om allmänbildande.


Foto: Wilda Nilsson (En fin liten gris i trädgården på Sabuy där jag bodde i Chiang Mai, är förövrigt ganska säker på vem som kan tänkas vilja ha en sån här i trädgården!)

Men det är ju bara att peppa upp och köra på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0