Feminisering av fattigdom

I och med Nepalprojektet och artikeln jag just nu skriver för Utrikespolitiska Föreningen läser jag på lite extra om fattigdom, utveckling och hur detta påverkar kvinnor. Under kurserna i samhällsgeografi tyckte jag att perspektivet kring vikten kvinnor har för utveckling var högst intressant och många böcker och artiklar plöjdes igenom.

Nu har jag hittat en extremt välskriven rapport på bara 13 sidor som sammanfattar dessa frågor på ett tydligt och lättförståeligt sätt. Det är verkligen värt att läsa den här!

Jag börjar dessutom fundera på om ett lämpligt ämne för en C- uppsats inte är just feminiseringen av fattigdom med en case-study från Indien eller Nepal?

Vill du göra något åt det hela? Joina vår projektgrupp på en gång! Maila fokusasien(a)peaceworks.se för mer info!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0