Med världen i kappsäcken på Etnografiska

I Centralasienstudierna har jag läst en hel del om Sven Hedin, svensk upptäcktsresande vars upptäckter till stor del ligger till grund för Nordisk Centralasienforskning idag. Mycket av hans fynd finns faktiskt utställda i Stockholm och jag kan inte annat än längta bort från min hemtenta och till Etnografiska Museet. 

Läs mer om utställningen här!




Att den kinesiska Terrakottaarmén också är i stan har väl ingen missat men jag har inte hunnit dit ännu. Överlag går jag på för få muséer har jag kommit fram till. Men nu ska det bli ändring på det!

Förresten, kan ju tipsa om en releasefest jag tyvärr missar eftersom jag måste plugga och sen gymma/ut och springa, men den lär bli nice för er som drar dit. Kolla här!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Wilda!



Nu har jag blivit medlem i PeaceWorks, och Fokus Asien, fast jag bor inte i Sthlm men jag hoppas de funkar ändå :)

Kram!

2010-09-21 @ 22:45:04
URL: http://greenamanda.blogg.se/
Postat av: Louise

Wilda, vilken resebyrå på internet var det du rekommenderade att köpa flygbiljetter ifrån!? Ha det bäst (: Kram Louise

2010-09-25 @ 23:01:36
URL: http://thailandssol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0