Thaimata mig nu!

Att tugga i sig torra mackor bland wanna be rich- kids inne på FEKen känns ju minst sagt lamt. Jag vill ha thaikäk och jag vill ha det nu! Billigt ska det också vara. Mina cravings efter Bangkok messar upp mitt redan proppfulla huvud.

Läste förövrig en sjukt dålig feature om BKK i senaste Nöjesguiden. Risigt skriven, fula bilder och författarinnan misslyckas kapitalt med att fånga Bangkok. Hon har varit där i 96 timmar. Ett skämt bara det. Hon bodde på Khao San, åker en gång till Silom och ägnar sig sedan åt att skriva om medelklasshippies (där har hon iofs en poäng) och om hur kass staden är. Hon lyckas bli blåst av taxichaufförer och gör bara typiska turistgrejer, floating market och liggande buddhan.

Vettigt nog tycks hon punktera några av sina egna fördomar om att Bangkok skulle vara outvecklat och så vidare eftersom det inte är västerländskt. Men resultatet blir bara en riktigt pinsam historia. Annars brukar jag gilla Nöjesguiden och sättet de skriver på. Belfrage- snubben är ju lite bajsnödig förvisso och tidningen börjar luta äckligt mycket mot Stureplan men annars så! Inspirerande, kul och grymt skriven faktiskt.

Tillbaka till Bangkok. Eller nej. Jag sitter ju fortfarande fast på SU. I tankarna är jag hur som helst tillbaka...



OCH... jag ska på en föreläsning om relationen mellan Nord och Sydkorea idag som inte ingår i plugget men det är en mycket intressant region jag vill veta mer om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0