Mandu, Indien

Mandu är en liten by i delstaten Madhya Pradesh i Indien. Byn är i princip bara en lång huvudgata och lite små gränder och grusvägar ut i bushen. Vad som finns är däremot väl bevarad afghansk arkitektur. De mest kända (ex Mandu Fort) är det inträde till men jag tycker magin ligger en kort cykeltur ut på landsbygden. Bilden nedan visar en av platserna vi hittade efter 5 minuters cykling. Att uppleva sådant helt utan touts, guider, annat follk... ja, då blir det magiskt.

Själva byn är inte mycket att ha, maten imponerar inte och boendet är dyrt samt ofta fullt. Det är synd för naturen och miljön gör att man vill stanna längre! Har du tid tycker du ska åka dit en sväng kanske kan en lång dagsutflykt räcka. Bussresan från fruktansvärda Indore via Dhar var totalt kaosig visserligen. En buss så fullproppad har jag aldrig upplevt och då har jag ändå rest runt en hel del i Indien. Förresten, åk dit under monsunen eller strax efter ska hela dalen tydligen blomma! När jag var där var det dammigt och torrt, men en del gula blommor (januari).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0