Koffee LinK

Är det ett stekt ägg i en kopp? Nej, en cappucino på mysiga caféet Koffee LinK. Stället är känt för gott kaffe och jag kan inte annat än att hålla med. Jag vet inte hur dem gör det men fluffigare mjölk får du leta efter. Du väljer själv mellan 1 och 2 espresso shots i din latte/cappucino/americana. En shot kostar 50 baht, två kostar 60. Den enda jag saknar är lite kanel på toppen. 

Té finns, men i påsform som vanligt samt brownies och croissanter, lite beroende på vilken dag du kommer. Damen som driver stället (jag vet inte om hon äger det eller inte) pratar grym engelska. WiFi finns och är gratis när du köper något. 

Hitta hit: Ta båten eller BTSen till Saphan Taksin och gå längs Charoen Krung (New Road) tills du kommer till samma gata som Assumtion Chruch. Gatan leder ned mot floden, dock ej till flodbåten utan till en brygga där båten bara går tvärs över floden. Har du Nancy Chandlers karta finns caféet inte med men siffran 42/2 står över rätt plats. Koffee Link ligger på ett hörn och utanför står lite bord och stolar. I fönstret sitter "rekommendations brev" från nöjda kunder!

Missa inte!



                                                                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0