Dagens Bangkok

Vid korsningen Chit Lom (Luang Suan) /Ploenchit Road hade det imorse samlats en klunga demonstranter som dansade, sjöng och spelade musik. Förbi dem passerade andra rödskjortor påväg mot Ratchaprasong. Några glada miner fanns trots allt således...

Under dagen har vi hängt på både Coffey Alley och Vai Vai (ett ställe på Soi 8). Imorgon kommer bloggen inte längre bara handla om demonstrationerna. De är såklart det givna ämnet men runt i staden fortsätter livet faktiskt ändå. En uppsats, en artikel och en hel del annat ska hinna fixas. Plus en massa tipsinlägg om Bangkok i stort! Sedan har jag knappt berättat något om demokratirörelsen jag besökte i Mae Sot.

Tänk skillnaden mellan Burma och Thailand. Igår blev det våldsamt med de röda har ändå fått demonstrera relativt ostört. Jämför det med Burma 1988 eller 2007 så ser ni skillnaden tydligt- så nära geografiskt men så olika ändå. Jag irriterar mig på de rödas slogan "Myanmar II" för Thailand som använts under veckan på plakat.

Nu ska vi vandra hem igen, får se hur situationen vid korsningen har utvecklat sig.

Här kommer ett par bilder från dagen:


Demonstrant på Ploenchit Road imorse.


Korsningen Chitlom (Luang Suan)/Ploenchit tidigare idag.


Samma korsning ovanifrån.

Samtliga foton: Wilda Nilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0