Ikväll träffar jag DPNS (the Democratic Party for a New Society)

Ikväll träffar jag en representant från DPNS (the Democratic Party for a New Society) vilka är Burmas näst största parti efter NLD (som leds av Aung San Suu Kyi). Partiet formades efter demonstrationerna 1988 när ABSU tvingades att upplösas.

Partiets mål är ett demokratiskt Burma där mänskliga rättigheter respekteras. Läs mer om DPNS på deras hemsida:http://www.dpns.org/

Mötet kommer bli mycket intressant, det är jag säker på!

Synd att jag redan skrivit en artikel som är dubbelt så lång som efterfrågad. Jag måste nog vända mig till ytterliggare medier med allt material jag samlat i Mae Sot. Är du chefredaktör? Eller har en blogg som diskuterar omvärlden? Hör av er!


Foto: jag- En överlastad bil i Mae Sot, Thailand.

Kommentarer
Postat av: Dennis Thern

Hej Wilda,

bra jobbat. Bara kämpa. Jag är kvar i Haiti ett tag till.



Dennis

2010-04-06 @ 13:27:20
Postat av: Wilda

Tack! =)



Nu är jag i BKK igen, har hälsat på demonstranterna utanför Central World imorse vid 6 tiden. Munkar gick sin almsgiving bland dem. Har kontaktat lite tidningar, får se om det ger nått =)



Om nån råkar ringa dig och inte fattat att du är på Haiti får du gärna bolla dem vidare till mig =)

2010-04-07 @ 07:54:48
URL: http://wilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0