Wilda prutar på HM

Idag är sista dagen i Mae Sot. Vi åker med bussen ikväll till Bangkok där vi ska få tillbaka lägenheten vi hyrde i höstas! Toppen! Till ett lägre pris dessutom. Jag börjar bli bra på det här med att pruta på hyror. Ibland är det segt att pruta på allt men man kan göra fynd. Undrar om det kan funka i Sverige?

Jag funderar jag på att gå in på tex HM. Så här skulle det se ut:

Jag (lassar upp massa varor på disken som expediteten läser in): Hej! Eller Sawadee Kaa som vi säger i Thailand.

HM- tjejen: Öhh. Hej.. 1245, 50 tack.

Jag: Äh, vi säger 700. (man ska ju börja lågt, eller hur?)

HM- tjejen: Va? Nej. 1245, 50 tack. (hon himlar med ögonen)

Jag: Men kom igen. 850- good for you good for me!

HM- tjejen: Nej, det går inte att göra så. 1245, 50 tack. (Börjar surna till ordentligt, kön bakom växer)

Jag: Kom igen, ka! Give me good price! Special price! 900 na ka! Jag köpte ju så mycket!

HM-tjejen: (Hon har tröttnat och anropar väktare)... Hej, kan jag hjälpa dig istället? (riktat till nästa kund i kassan).

Så kan det gå. Jag vill ju få special price bara för mig! Fasta priser...pffft. Hur mycket får jag för att testa på riktigt?

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Hahaha...vilket roligt inlägg=D



Fan va coolt om det skulle ha fungerat, men det är tyvärr nog inte så troligt hemma i Svedala!!



Skulle vara en kul grej att testa och dessutom filma med dold kamera och verkligen se hur expediten skulle ha reagerat in real life...

2010-04-06 @ 11:22:20
URL: http://blixten87.blogspot.com
Postat av: LYDIA

sv: Ja, visst var dem fina! :)

Haha, jo såg det! Dock har dom stavat mitt namn fel x] Men kul ändå!^^

Kramis!

2010-04-06 @ 13:54:27
URL: http://lydiajosefine.blogg.se/
Postat av: NEEMEE - Made in Thailand

Sawadee Kha



Jag har på skoj testat något liknande. Inte på HM visserligen. Men hos skopunkten haha.

Gick inte igenom. Men det var roligt att testa.



Inte uppskattat kan jag lova.



2010-04-07 @ 01:16:46
URL: http://neemee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0