Dagens viktigaste: Trek 4300

Idag har vi hunnit med en hel del månntro. Först fixade jag headern till www.stylebyjt.blogg.se innan vi stack ut på lunch. Blev "Restaurang Big 108" tror jag den heter, den är vårt vanliga lunch hak på hörnet hur som helst. Vi skulle precis iväg och kika på cyklar när Rak ringer och erbjuder sig att komma över och köra oss runt på sin motorcykel. Grejt. Vi körde thaistyle och åkte tre stycken på samma.

Efter att ha flängt runt i flera olika affärer och letat långt bort på andra sidan floden efter affärer vi inte hittade köpte jag cykeln inne i gamla stan. En Trek 4300 årsmodell 2009 blev det. Gillar den bättre än 2010:an och den var billigare. 2500 kronor ungefär för en sprillans ny hoj. Trampade glatt iväg till ytterligare en affär och köpte en pakethållare. Stänkskärmar fattas dock fortfarande, liksom hjälm, kedja och annat smått och gott. Har lånat ett lås från Sabuy ikväll dock.

Så underbart. Nu vill jag ut på långcykling med en gång. Fast, jag får nog öva upp min kära bakdel först...

Lite kassa pics från dagen tagna i all hast med lilla kameran:



Chris har ett grönt projekt på G på balkongen. Av detta gräs gör man gröna hälsoshots! Wheatgrass kallas det och "shotarna" säljs för ca 60 baht styck på bland annat DADA kafé och Juicy 4 you.


Första bilden på min grymma hoj. Nu ska det trampas! Fast Lasse kommer jag nog aldrig ifatt... www.lostcyclist.com över 60 länder nu...


Solen trillade nedåt när jag och Rak hoppade upp på moppen för en sista sväng till shoppingcentrumet "Central" vid Nimmaheimen Road. Jag köpte en ny stav till min piercing i örat, Rak köpte ett par galna stövlar och jag avslutade med ett par fula med billiga (107 baht) shorts jag kan jogga i.

Bra dag således! Nu är det sängen som gäller klockan är 22:30...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0