Ingen utgång utan ödlor, hemliga dansgolv och Mike's burgare

Klockan är nästan tolv... hehe. Det förklarar väl typ hur kul vi hade igår?

Hittade våra thaipolare på rooftopen och hängde där. En av dem hade med sig en ödla. Väldigt märkligt och inte spreciellt djurvänligt. Vi drog vidare mot Lucky Bar men gick lite fel på vägen dit om man säger så. Haha. Väl framme hittade vi den segaste baren någonsin. Ett biljardbord, bar ni vet, det vanliga. Usch.

Men hemligheten visade sig vara att gå genom toaletterna. Väl på andra sidan befann man sig plötsligt i en liten men välbesökt klubb! Dansmusik, schysst folk och så vidare gjorde kvällen riktigt grym! En liten fundering är ju bara att alla thais var grymt trevliga och pratsamma även de vi inte kände sen innan. Västerlänningarna, både killar och tjejer, de var lite mer "klubben för inbördes beundran". Hatar sånt! Så trist att de nästan verkade sura för att vi hängde med.

Ett exempel på det:
Chris (till en västerlänning på 30 +): Where are you from?
Gubben: I'm from hell.

Och sen gick han...

Hur som helst avslutade vi kvällen, eller morgonen rättare sagt, med en hamburgare från Mike's! Det är obligatoriskt i Chiang Mai som ni som vart här säkert vet!

Förresten fick jag fina låttips av Camilla, fasen att jag inte hann se dem igår innan vi drog ut! Aja, här är dem till er med!

Men remix på kent låtar är grymma att få upp humöret med. Töntarna till exempel.
Några bra låtar jag hittade snabbt:
Owl City - Fireflies har du väl inte missat, grym låt!
Addeboy vs Cliff - Beep my beep, får upp humöret
Lily Allen - Not Fair (Style of eye Remix) bra remix med lite poptempo.
Name the pet - Get on the bus.

Nu mår jag ungefär som jag förtjänar och tycker denna bild sammanfattar allt rätt bra:



Hehe. Innan jag kletade på "blodet" inför Bangkok Zombie Walk i oktober! Det, min vänner , var ett grymt event!

Kommentarer
Postat av: Anonym

precis tänkte det, och om jag inte "vill lämna ut mig själv" liksom så kan jag ju lägga upp andra klipp från de dansstilar jag dansar.. som jag tycker är grymma, ramlar ju över många sånna:)

trevlig lördag på dig:)

2010-03-20 @ 09:31:34
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Sanna

Sv: Spännande! Just nu läser jag socialpsykologi, denna termin bara. Ska söka diverse program och kurser i göteborg nu.

2010-03-20 @ 10:03:52
URL: http://sannakumlins.blogg.se/
Postat av: Caroline

Det värkar roligt! och as cool bild!!



Svar: ja kanske de men jag undrar om det passar på mej! :P

2010-03-20 @ 13:42:13
URL: http://dumlez.blogg.se/
Postat av: camilla Camelot

Måste bara lägga till en låt som jag hörde i dag och tyckte var grym :)

Backseat - Staygold med flera.



Puss på dig!!

2010-03-20 @ 16:26:37
URL: http://camillaskosmos.blogspot.com
Postat av: fannie

Gud vad häftigt med att du bor i ett annat land, jag skulle nog inte våga det. Men däremot drömmer jag om att få resa utomlands! =)

2010-03-20 @ 17:26:23
URL: http://fanniekarlsson.blogg.se/
Postat av: Lola May

Känner igen mig i hur västerlänningarna betedde sig mot er. De menade nog inget illa. Vi brukar också vara lite off mot nya väterlänningar. Inte för att vara otrevlig, men bara för att vi antar att de bara kommer att stanna i någon vecka. Om man ser samma folk fler gånger kanske man blir lite mer intresserad av att snacka. Själv brukar jag tycka att det är kul att träffa andra tjejer, men om en kille frågar mig vart jag kommer från får han samma svar, from hell. hehe.. Förstår du hur jag menar?

2010-03-20 @ 17:57:14
URL: http://lolamay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0