Mae Sot den 1 april

Nu är det inte långt kvar i lägenheten i Chiang Mai. Tentaveckan ska avklaras liksom en deadline till FredAktion men sen bär det av. Jag ska alltså ned till Mae Sot som är något av en centrum för motståndsrörelsen mot Burmas militärdiktatur. Tillika finns enorma flyktingläger där och givetvis även själva gränsen mot Burma. Där nere ska jag bland annat besöka Help Without Frontiers som utbildar i engelska till de burmesiska flyktingarna. Det kommer bli väldigt intressant och lärorikt!

Läs gärna mer om organisationen här.

Foto: Wilda Nilsson

På bilden är några killar vi träffade i Hsipaw (Burma) som hoppade upp på våra pakethållare, hehe!


Kommentarer
Postat av: Lola May

hmm vad ska jag säga om "herarkin".. Personligen tror jag att folk som har varit här lite längre tror att nya västerlänningar ännu inte riktigt har lärt sig hur allt funkar i landet och att de är lite för naiva. Därför kan det vara svårt att umgås då man har så olika uppfattningar om landet och människorna. Jag har varit otroligt naiv och dum, men det såg jag inte då, nu vet jag bättre.. Å andra sidan så kan folk som varit här länge vara rätt dumma dom med. De har ofta supit sönder sina hjärnor och beter sig som de äger stället.



Va kul att du ska dit! Jag kan tänka mig att de inte har det så lätt, thailand välkomnar ju inte direkt Burmeserna. Ska du bara lära ut engelska eller kommer du att ha andra uppgifter också?

2010-03-25 @ 20:36:49
URL: http://lolamay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0